همه چیز درباره درخت انبه

همه چیز درباره درخت انبه

همه چیز درباره درخت انبه

انبه که از آسیا سرچشمه می گیرد، یکی از پرمصرف ترین میوه است. درختان بزرگ آن با برگ های پهن و حجیم، انبه را به منبعی عالی برای سایه در حیاط خلوت، باغ ها و حتی در خیابان ها و پارک ها تبدیل کرده است. درختان انبه برای هرکسی که می‌خواهد یک باغ سایه‌دار و پرباری داشته باشند، انتخاب‌های عالی هستند. آن ها نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند و هر ساله میوه های زیادی به بار می آورند. امروزه انبه هم برای غذاهای سرد مانند سالاد و هم در آب میوه ها، ویتامین ها و شیرینی ها استفاده می شود. به همین دلیل نهال آرا بهترین مرکز فروش نهال خاص مانند نهال پسته آمریکایی شما را با این میوه خوشمزه و نحوه کاشت آن آشنا می کند.

فواید و مزایای انبه

یکی از مشکلات مربوط به مصرف انبه ، استفاده زیاد از سموم دفع آفات و آفت‌کش‌ها به منظور مبارزه با برخی از آفات رایج در میوه است. برای مقابله با این وضعیت و تولید محصولات واقعاً مغذی و پایدار، تولید انبه ارگانیک در کشور روز به روز در حال افزایش است.

نحوه کاشت نهال انبه

انبه های ارگانیک حاوی ترکیبات مضر یا مواد شیمیایی در ترکیب خود نیستند. آن ها دارای سطوح بالایی از ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K هستند. دارای مواد معدنی مانند آهن، روی، پتاسیم، منیزیم و عوامل آنتی اکسیدانی هستند. به دلیل این که حاوی مواد مغذی به شکل خالص است و برای سلامتی مضر نیست، انبه ارگانیک برای مبارزه با موارد کم خونی توصیه می شود.  سودآوری بالای درختان انبه این میوه را به فرصتی عالی برای سرمایه گذاری برای تولیدکنندگان روستایی تبدیل می کند.

خاک و کوددهی

برای رشد انبه، باید خاک حاصلخیز و با زهکشی خوب با عمق خوب و بافت متوسط ​​پیدا کنید. این گیاه تغییرات بین خاک سبک و سنگین را می پذیرد. با این حال، ضروری است که ساختار آن غنی از مواد مغذی باشد و در صورت وجود کمبود، تولید کننده آن را با ترکیبات آلی جایگزین کند. خاک باید حدود سه ماه قبل از شروع کاشت آماده شود. کوددهی در کشاورزی ارگانیک باید به صورت طبیعی و بدون هیچ گونه مواد شیمیایی انجام شود.

بذر، نهال و پیوند

برای کاشت درخت انبه، باید بین کاشت بذر، نهال یا استفاده از نهال پیوندی یکی را انتخاب کنید. هر یک از این فرآیندها به مراقبت خاصی توسط تولید کننده ارگانیک نیاز دارد. در مورد بذر باید بذر را خارج کرد و چند روز در مکانی روشن و مطبوع گذاشت تا امکان برداشت بذر برای کشت فراهم شود. نهال پیوندی که از یک درخت انبه در حال حاضر سالم گرفته شده است، بازدهی بیش تری دارد و از فرآیند پیوند آسیب چندانی نمی بیند، زیرا به ظریفی یک نهال تازه تشکیل شده نیست.

همه چیز درباره درخت انبه

آب و هوا و روشنایی

از آن جایی که انبه گیاهی مقاوم است، حتی با ترجیح آب و هوای گرمسیری، انبه می‌تواند در مناطق خشک‌تر و پرباران‌تر رشد کند. دمای ایده آل برای نحوه کاشت انبه ارگانیک بین 24 تا 30 درجه سانتی گراد است. مناطق نیمه خشک و خشک می توانند انبه را از طریق کشت آبی پرورش دهند. نکته مهم اما این است که گیاه دائماً نور خورشید را دریافت می کند.

کاشتن

برای رشد انبه ارگانیک، تولید کننده باید به فاصله گذاری توجه کند، زیرا گیاهان بیش از حد رشد می کنند و برای انجام برداشت نیاز به فضا دارند. بنابراین، فاصله 6 تا 8 متری بین ردیف های زراعی و 2 تا 5 متری بین هر یک از گیاهان مهم است. بهترین زمان برای کاشت انبه ارگانیک در آغاز فصل بارندگی است، به طوری که خاک به طور طبیعی مرطوب است و نهال ها می توانند قوی و قوی رشد کنند. برای کسانی که کاشت گیاه را در گلدان در داخل خانه یا بالکن انتخاب می کنند، لازم به یادآوری است که خاک باید همیشه مرطوب باشد تا این دوره بارانی شبیه سازی شود.

آبیاری

آبیاری به خصوص در ماه های اول پس از کاشت باید با ظرافت و دقت زیاد انجام شود. در این مدت باید هفته ای دو تا سه بار آبیاری انجام شود. پس از رشد نهال، آبیاری می تواند به صورت هفتگی و یا فقط در مواقعی که تولید کننده لازم بداند باشد. خاک باید مرطوب باشد، اما هرگز خیس نباشد

محصول

برداشت انبه ارگانیک باید به صورت دستی و با دقت زیاد انجام شود تا میوه ها خراب و له نشوند. ذخیره سازی را می توان در جعبه ها انجام داد، به شرطی که در فضاهای مطبوع، عاری از رطوبت و بدون قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید قرار گیرند. برخی از پرورش دهندگان انبه ارگانیک را در حالی که هنوز سبز است برداشت می کنند.

اهمیت باغ های ارگانیک برای سلامت و تندرستی

درخت انبه یکی از کاربردی ترین درختان برای رشد در خانه است که هم به خاطر میوه هایش و هم به خاطر عطر خاصی که هر محیطی را معطر می کند. ایجاد یک باغ ارگانیک و هم چنین یک باغ سبزیجات ارگانیک در خانه، به شما و تمام خانواده شما این امکان را می دهد که از بهترین میوه ها لذت ببرید. به هر حال، غذای ارگانیک برای یک زندگی سالم و پایدار ضروری است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *