آشنایی با مالچ و فواید آن

آشنایی با مالچ و فواید آن

مالچ هر ماده ای است که برای پنهان کردن سطح خاک اطراف گیاهان استفاده می شود و فواید زیادی دارد.به حفظ رطوبت کمک می کند.همچنین به جلوگیری از شسته شدن مواد مغذی کمک می کند.دمای خاک را یکنواخت نگه می دارد و از نور خورشید جلوگیری می کند تا رشد علف های هرز را متوقف کند.

مالچ های مختلفی وجود دارد، ارگانیک و غیر ارگانیک.مالچ های ارگانیک مالچ های طبیعی مانند برگ، بریده علف، پوست و کاه هستند و به عنوان ارگانیک و طبیعی، به مرور زمان تجزیه می شوند.آنها همچنین باروری بهتری را برای بستر باغ فراهم می کنند.مالچ های غیر ارگانیک نمونه عبارتند از شن، سنگریزه، مالچ پلاستیکی سیاه و حتی روزنامه قدیمی.اینها ماندگاری بالایی دارند اما کمک زیادی به خاک نمی کنند.

انواع مالچ ارگانیک

انواع مالچ ارگانیک

می توانید از زباله های طبیعی باغ به عنوان مالچ طبیعی استفاده کنید.در زیر همچنین برخی از انواع مالچ ارگانیک وجود دارد که می توانید برای باغ خود انتخاب کنید.

  • کاه ممکن است یک مالچ عالی برای استفاده در باغات سبزیجات باشد.به سرعت تجزیه می شود.همچنین خاک را بهبود می بخشد زیرا پوسیده می شود و به رشد بهتر محصولات کمک می کند.
  • مالچ ارگانیک دیگر، نیشکر است که از برگ های خشک شده نیشکر بدست می آید.این یک پوشش زیبا در بستر باغ فراهم می کند و همچنین موجودات مفید خاک را تشویق می کند.
  • پوست درخت کاج برای استفاده در بستر باغ و گلدان عالی است.دارای رنگ طبیعی تیره است که به راحتی با خاک ترکیب می شود.بنابراین، از نظر بصری در هر باغی بهتر است.
  • نمونه دیگری از مالچ ارگانیک ، mulch چوب سخت است که برای سرکوب علف های هرز عالی است.مزیت چوب سخت این است که تجزیه آن به زمان کوتاهی نیاز دارد، بنابراین نیازی به تعویض مکرر آن نیست.
  • مالچ لوسرن به خاک نیتروژن اضافی می دهد ،زیرا تجزیه می شود.لوسرن برای گل رز، گل، سبزیجات و درختان میوه و نهال آلبالو ایده آل است.
  • تراشه های چوب در زیباسازی باغ عالی هستند.استفاده از تراشه های چوب همچنین کنترل خوبی برای علف های هرز فراهم می کند.
  • بریده های چمن در پرورش چمن سرسبز مفید هستند.پس از چمن زنی، سعی کنید بریده ها را خشک کنید ، سپس یک لایه 6 سانتی متری روی چمن خود اضافه کنید.
  • آخرین نمونه از mulch ، برگ هایی است که در اطراف باغ قرار دارند.

انواع مالچ غیر ارگانیک

انواع مالچ غیر ارگانیک

مالچ های معدنی سطح یکسانی از حاصلخیزی را به خاک ارائه نمی دهند.با این حال، اینها ساده ترین عایق های خاک هستند ، زیرا به راحتی خراب نمی شوند.آنها خاک را برای مدت طولانی گرمتر نگه می دارند.اثر آن ترویج باکتری های مفید است.

  • شن و سنگریزه ماندگارترند.آنها به بهترین وجه برای گیاهان پایه استفاده می شوند.آنها یک ویژگی طراحی جذاب ایجاد می کنند.
  • مالچ پلاستیکی سیاه ، برای استفاده به عنوان کنترل علف های هرز بهترین است.با این حال، می تواند در نور خورشید تجزیه شود، بنابراین بهتر است پلاستیک را در زیر خاک خود دفن کنید تا عمر بیشتری داشته باشد.

فواید افزودن مالچ

همانطور که قبلاً گفته شد، mulch به اشکال مختلف هم ارگانیک و هم غیرآلی وجود دارد.مالچ از کمپوست، پوست و محصولات خرده چوب گرفته تا درجات مختلف سنگریزه و شن را شامل می شود.در زیر برخی از فواید  افزودن مالچ آورده شده است:

  • کنترل علف های هرز

مالچ زمان و انرژی لازم برای مبارزه با علف های هرز مهاجم را که با گیاهان شما برای رطوبت و مواد مغذی رقابت می کنند، کاهش می دهد.

  • حفظ رطوبت

خاک در یک روز گرم به سرعت خشک می شود که رطوبت گیاهان را از بین می برد.سپس mulch به عنوان یک پوشش روی خاک عمل می کند و سرعت تبخیر را تا 60 درصد کاهش می دهد.این بدان معناست که خاک شما برای مدت طولانی تری مرطوب می ماند.

  • محافظت از افراط و تفریط

مالچ به محافظت از ریشه گیاه نهال پسته و دمای معتدل خاک در طول گرمای شدید و هوای سرد کمک می کند.

  • حفاظت خاک

mulch به سطح خاک ثبات می بخشد.همچنین به کاهش اثرات فشرده سازی که بارندگی شدید به خاک می دهد کمک می کند.

  • تهویه خاک

مالچ های ارگانیک مانند کاه و چوب به هنگام تجزیه به خاک کمک می کنند.mulch مواد مغذی و هوموس را اضافه می کند که از کرم ها و میکروب هایی که خاک را سالم و هوادهی می کنند ، حمایت می کند.

  • ظاهر خوب

باغی با مقدار زیادی مالچ، به طور مساوی چیده شده و با بافت روی سطح، همیشه خوب به نظر می رسد.حتی تخت های باغی که فقط چند گیاه دارند با مالچ بهتر به نظر می رسند.

مزایای افزودن مالچ

تعیین مقدار مالچ مورد نیاز برای باغ شما

مقدار mulch بستگی به ابعاد باغ شما و ضخامت مالچ مورد نیاز برای نوع گیاهانی دارد که می روید.تامین کنندگان مالچ هستند که مالچ 100٪ ارگانیک را برای کمک به محافظت از باغ یا منظره شما ارائه می دهند.

کاربرد استاندارد مالچ حدود 10 سانتی متر (4 اینچ) تخمین زده می شود.در محاسبه مقدار mulch مورد نیاز، باید تصمیم بگیرید که آیا سطح معمولی یا درجه یک mulch را اعمال می کنید.

سخن نهایی

mulch برای محافظت از گیاهان و درختان از علف های هرز و جلوگیری از دست دادن رطوبت و آسیب های ناشی از تغییرات دما مفید است.با این حال، مالچ باید به درستی اعمال شود.باید در عمق مناسب اطراف گیاهان اعمال شود.اگر استفاده از مالچ به درستی انجام نشود، فواید آن حداقل خواهد بود.

در واقع، mulch زمانی که بیش از حد عمیق اعمال شود ، می تواند به گیاهان نهال گلابی آسیب برساند.این به این دلیل است که می تواند باعث ایجاد مقدار بیش از حد رطوبت شود که می تواند از هوادهی به خاک زیرین جلوگیری کند.عمق مناسب به مالچ و نوع گیاهانی که در بستر مالچ می روید ، بستگی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *