نهال پسته هیبریدی با عمر اقتصادی بالا

نهال پسته هیبریدی با عمر اقتصادی بالا

نهال پسته هیبریدی چیست

در نهال های پسته هیبریدی پیوند خورده، تغییراتی در ساختار آن ها ایجاد شده است. این نوع نهال در مقایسه با نهال های پسته معمولی از میزان باروری بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر قصد دارید در مدت زمان کمی، محصولات زیادی را برداشت کنید بهتر است از نهال های هیبریدی برای تاسیس باغ های پسته استفاده کنید. زمان رشد این نوع نهال در مقایسه با نهال های پسته های معمولی بسیار زیاد است به طوری که در کوتاهترین زمان ممکن، ارتفاع آن ها به سرعت افزایش می یابد. اگر منطقه کشت نهال گرم و خشک است و آب کافی برای کشت نهال را در دسترس ندارید، می توانید از نهال پسته هیبریدی ucb1 استفاده کنید. آن ها در برابر کم آبی بسیار مقاوم هستند به طوری که می توان در فواصل طولانی مدت، آن ها را آبیاری کرد. نهال های هیبریدی در برابر انواع بیماری ها و آفات بسیار مقاوم هستند از این جهت در زمان رشد خود، به سموم بسیار کمی نیاز دارند این امر باعث می شود هزینه اضافی بابت خریداری انواع سموم جهت دفع آفت ها صرف نشود. امکان پیوند زدن نهال های پسته هیبریدی در مقایسه با نهال های پسته معمولی، بسیار سریع تر است. در این مقاله درباره این که نهال پسته هیبریدی چیست و دلایل استفاده از آن ها، توضیح داده شده است. شما عزیزان با خواندن این مطالب می توانید به تفاوت عمده بین نهال های هیبریدی و نهال های پسته معمولی پی ببرید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نهال پسته هیبریدی

نهال پسته هیبریدی پیوند خورده

قبل از تاسیس باغ های پسته بهتر است از سلامت نهال پسته هیبریدی خود اطمینان حاصل کنید. هرچقدر میزان کیفیت نهال بیشتر باشد در زمان برداشت، شما عزیزان محصولات بیشتری را برداشت خواهید کرد. نوع آب و هوای منطقه کشت نهال نیز در زمان احداث باغ ها، بسیار مهم است. برای مثال نهال پسته معمولی تنها برای کشت در آب و هوای گرم و خشک مناسب هستند. هنگام کشت نهال های پسته هیبریدی پیوند خورده سعی کنید در فواصل منظم از همدیگر، آن ها را بکارید. اگر فاصله بین نهال ها مقداری مناسب باشد در گذر زمان نهال فضای کافی برای رشد دارند، در این صورت به ریشه های درختان نیز فشار وارد نمی شود. نهال های هیبریدی را می توان در بیشتر فصل های سال کاشت، اما بهترین زمان برای کاشت نهال پسته در فصل زمستان است.

میزان باردهی درخت پسته هیبریدی

در کشور ایران یکی از نهال های پرفروش، نهال های پسته است. میزان باردهی این نوع نهال بسیار زیاد است به طوری که شما عزیزان می توانید با صرف هزینه کم، بیشترین بازدهی را داشته باشید. این امر زمانی اتفاق می افتد که علاوه بر انتخاب نهال با کیفیت، باید کلیه ی شرایط کشت نهال را نیز فراهم کنید. برای آن دسته از افرادی که می خواهند در کوتاهترین زمان ممکن، محصول زیادی را برداشت کنند استفاده از نهال های پسته هیبریدی بهترین انتخاب است. با توجه به این که بر روی این نوع نهال تغییرات ژنتیکی اتفاق افتاده است و آن ها به صورت اصلاح شده تبدیل شده اند، برای اهداف اقتصادی باغداران بسیار مناسب هستند.

میزان باردهی درخت پسته هیبریدی

مزایای پسته هیبریدی

یکی از مهمترین مزایای استفاده از نهال های هیبریدی، قدرت رشد بالای آن ها است. ریشه های نهال های هیبریدی در مقایسه با نهال پسته معمولی کوتاهتر و پراکنده تر است، از این جهت در زمان کشت آن ها می توانید با حفر چاله های کوچک به راحتی نهال را بکارید. یکی دیگر از مهم ترین مزایای استفاده از نهال های پسته هیبریدی پیوند خورده این است که آن ها در برابر تغییرات فصول سال مقاوم هستند، به همین دلیل در برابر سرما و گرماهای شدید آسیب جدی ای نمی بینند. تمامی ویژگی های ذکر شده درباره مشخصات این نوع نهال، باعث شده است تا نهال های پسته هیبریدی در بین باغدارن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشند.

اگر قصد خرید نهال پسته با بالاترین کیفیت و بدون واسطه را دارید، می توانید به مجموعه نهالستان نهال آرا مراجعه کنید. این مجموعه عرضه کننده انواع نهال های وارداتی و بومی با مناسب ترین قیمت است. هنگام خریداری نهال های هیبریدی به میزان سلامت نهال توجه کنید. در صورتی که در این زمینه تجربه کافی ندارید بهتر است با فردی متخصص مشورت کنید. نهال های خریدای شده باید فاقد بیماری و آفات ها باشند.

سخن پایانی

یکی از فاکتورهای مهمی که برای احداث یک باغ پسته اهمیت زیادی دارد، انتخاب نهالی سالم و باکیفیت است. از آن جایی که مدت زمان کشت نهال تا میزان بازدهی محصولات طولانی است، بهتر است درباره مشخصات فنی نهال های پسته آگاهی کامل داشته باشید. در قسمت های بالا درباره ویژگی های نهال های هیبریدی و مزایای استفاده از آن ها به طور کامل توضیح داده شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *