راهنمای خرید نهال پسته

هر آنچه که باید درباره خرید نهال پسته بدانید

بهترین نوع نهال پسته

برای ایجاد باغ پسته باید اطلاعاتی درباره مشخصات نوع نهال پسته، داشته باشید. هر چقدر کیفیت نهال خریداری شده بیشتر باشد، بازدهی محصولات بیشتر می شود، در این صورت شما عزیزان می توانید به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. کاشت نهال پسته نسبت به سایر نهال ها، امری بسیار راحت است. اگر در هنگام کاشت این نوع نهال تمامی اصول رعایت شود، شما قادر خواهید بود تا محصولی با کیفیت را برداشت کنید، از این جهت باید از بهترین نوع نهال پسته برای کاشت استفاده کنید. برای تهیه نهال پسته بهتر است به نهالستان های معتبر مراجعه کنید، یکی از این مراکز معتبر، نهالستان نهال آرا است. این مجموعه سال های زیادی است که در زمینه عرضه انواع نهال های با کیفیت با مناسب ترین قیمت فعالیت دارد. در این مقاله درباره راهنمای خرید نهال پسته و نحوه تشخیص نهال سالم از فاسد توضیح می دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بهترین نوع نهال پسته

نحوه تشخیص نهال پسته با کیفیت

هنگام خرید نهال پسته با کیفیت باید به شکل ظاهری آن توجه کنید. اندازه بذر نهال باید مقداری استاندار باشد، همچنین رنگ آن ها نیز باید طبیعی باشد. یکی از راه ترین راه ها برای تشخیص بذر نهال پسته سالم از بذر ناقص، قرار دادن آن ها در آب است. بذرهای ناقص و پوک بر روی آب شناور باقی می مانند. برای تهیه بذرهای نهال پسته به صورت عمده بهتر است بذرها را به طور کامل بررسی کرد. در صورت خریداری بذر بی کیفیت، به مرور زمان و در اثر قرار گیری آن ها در معرض رطوبت، ممکن است باعث اکسیده شدن پوسته بذر نهال پسته شود. در صورت استفاده از نهال بی کیفیت در زمان احداث باغ پسته، ممکن است جوانه زنی نهال با تاخیر روبه رو شود، این امر خسارت های جبران ناپذیری را ایجاد می کند. اصولا تشخیص بذر سالم از فاسد امری بسیار دشوار است که تنها می توان توسط آزمایش های مخصوص، عیب های آن را کشف کرد. اگر بذر خریداری شده را در مدت طولانی در انبارها نگهداری شوند، ممکن است به مرور زمان کیفیت بذر پایین آید. برای جلوگیری از این امر پس از خریداری بذر، باید شرایط نگهداری اصولی را برای آن ها فراهم کنید. در ادامه درباره راهنمای خرید نهال پسته با کیفیت، بیشتر توضیح می دهیم.

نحوه تشخیص نهال پسته با کیفیت

راهنمای خرید نهال پسته

شما عزیزان می توانید با احداث یک باغ پسته به صورت بلند مدت سرمایه گذاری کنید، از این جهت اگر از نهال پسته بی کیفیت استفاده کنید با مرور زمان و پس از گذشت 6 الی 7 سال علاوه بر نداشتن سود کافی ممکن است خسارت های مالی زیادی نیز برای شما به بار آمده باشد. به همین دلیل بهتر است هنگام خرید این نوع نهال کلیه ویژگی های ظاهری و درونی نهال را مورد بررسی قرار داده و سعی کنید آن ها را از نهالستان های معتبر تهیه کنید. برای خرید نهال پسته با کیفیت می توانید به نهالستان نهال آرا مراجعه کنید و پس از مشاهده نهال های معتبر از این مجموعه و اطلاع از قیمت های به روز نهال ها، اقدام به خریداری آن ها کنید. نهال هایی که توسط این مجموعه ارائه می شوند، عاری از هرگونه بیماری و آفت هستند.

قیمت نهال پسته هیبریدی

یکی از عوامل مهمی که در تعیین قیمت نهال پسته هیبریدی ucb1 نقش دارد، سن نهال است. قیمت این نوع نهال تحت تاثیر فاکتورها و عوامل مختلف، تغییر می کند. هر چقدر نهال پسته ریشه دارتر باشد و میزان بازدهی آن ها نیز بیشتر باشد، قیمت نهال افزایش می یابد. نهال های پسته خارجی به دلیل هزینه های زیاد حمل و نقل از قیمت بالایی برخوردار هستند. افزایش نرخ تورم در کشور بر تغییرات قیمت نهال های پسته نیز نقش دارند.

نهال های پسته بذری بهتر است یا نهال های پیوندی

برای احداث یک باغ می توانید از نهال های پسته به صورت پیوندی و یا بذری استفاده کنید. استفاده از نهال های پسته بذری، به مرور زمان آلودگی کمتری را در محصولات پسته ایجاد می کند. علاوه بر این مزیت، هنگام استفاده از این نوع نهال برای افزایش بازده محصولات پسته آن ها نیاز به زمان زیادی دارند. از طرف دیگر با استفاده از نهال های پیوندی پسته می توانید در مدت زمان کوتاهی محصولات پسته بیشتری را برداشت کنید. با پیوند زدن نهال پسته می توانید درخت های پسته ای با ریشه های قوی تولید کنید، از این جهت می توانید محصولاتی با کیفیتی را برداشت کنید. نهال های پیوندی مقاومت بیشتری در برابر آفات و بیماری های مختلف دارند، همچنین هنگام کشت آن ها نیاز به آب زیادی نیست. نهال های پیوندی را می توان در فواصل کوتاه تری نسبت به نهال های پسته بذری کاشت. انتخاب نوع نهال پیوندی و بذری به اهداف اقتصادی شما عزیزان بستگی دارد.

نهال های پسته پیوندی

تفاوت نهال پسته ایرانی با نهال پسته آمریکایی

نهال های پسته را می توان در نواحی گرم و خشک کاشت. برای کاشت نهال پسته ایرانی باید میزان درصد شوری خاک مناسب باشد در غیر این صورت این نوع نهال قادر به رشد سریع نیستند. بر خلاف این نوع نهال، نهال پسته آمریکایی یا همان نهال هیبریدی قادر هستند که در خاک هایی با درصد شوری کم نیز کاشته شوند. نهال های هیبریدی به ندرت در گذر زمان دچار آفات و بیماری می شوند. میزان رشد نهال پسته آمریکایی در مقایسه با نهال پسته ایرانی بیشتر است.

کلام آخر

در قسمت های قبل، درباره علائم نابودی نهال پسته و روش های تشخیص نهال پسته سالم از فاسد به صورت کامل توضیح داده شده است. برای تشخیص علائم خرابی درونی بذرها باید آزمایش های تخصصی روی آن ها انجام شود، در واقع برای آزمایش بذر سالم از فاسد آزمایش هایی روی آنزیم های بذر انجام می شود. با کشت نهال های پسته با کیفیت می توانید در طی چندین سال محصولاتی پر باری را برداشت کنید. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی درباره خرید نهال پسته کسب کرده باشید.

1 پاسخ
  1. تست تست
    تست تست گفته:

    بسیار عالی و مفید بود واقغا ممنون از بابت ارایه نهالهای با کیفیت شما و مجموعه نهال ارا

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *