کنه های خاک در باغ

خلاص شدن از شر کنه های خاک در باغ

خلاص شدن از شر کنه های خاک در باغ

مأسفانه آفات گیاهی به شرایط بسیار کمی نیاز دارند تا در باغ ظاهر شوند و بسیار سرسخت هستند، بنابراین خلاص شدن از شر آنها اغلب آسان نیست.همین امر در مورد کنه های خاکی نیز صدق می کند.آنها حشرات نسبتاً رایجی هستند که می توانند به محصول شما آسیب برسانند و مستقیماً به شما آسیب وارد کنند.در این مقاله اطلاعات مختصری در مورد چگونگی شناسایی کنه های باغ، علت خطرناک بودن آنها و نحوه خلاص شدن سریع از شر آنها خواهید یافت.

شناسایی کنه های خاک

“کنه های خاک” نام رایج نزدیک به 80000 گونه مختلف از حشرات است.آنها متعلق به نوع بندپایان هستند و با این واقعیت که در خاک زندگی می کنند متحد می شوند.این آفات می توانند سفید یا قرمز و به معنای واقعی کلمه کوچک باشند.آنها اغلب با چشم غیر مسلح به سختی دیده می شوند، به خصوص که به سرعت حرکت می کنند ، اما دسته دسته جمع می شوند ، بنابراین اگر لکه‌های سفید یا قرمز زیادی روی گیاهان خود پیدا کردید، احتمالاً کنه‌های خاکی هستند.اگر نمی توانید تشخیص دهید که خاک آلوده است، مقداری از آن (فقط لایه بالایی) را در یک ظرف پلاستیکی شفاف قرار دهید.این کار دیدن این حشرات را آسان تر می کند.

شناسایی کنه های خاک

مزایا و معایب

مانند هر موضوع دیگری، ظاهر شدن این حشرات در باغ شما مزایا و معایب خود را دارد.از آنجا که آنها در خاک زندگی می کنند و از غذاهای گیاهی(از جمله قسمت های پوسیده) و سایر آفات مرده تغذیه می کنند، در تشکیل هوموس شرکت می کنند و ساختار زمین را بهبود می بخشند.همچنین هنگامی که می میرند، خاک را با عناصر کمیاب مفید غنی می کنند.

از سوی دیگر، آن دسته از گونه هایی که از گیاهان سالم تغذیه می کنند می توانند محصول را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.آنها چنان چنگال های قوی دارند که به راحتی پیازهای گیاه مانند نهال بادام را می جوند.گیاه آلوده گلدهی نمی کند، میوه نمی دهد و خشک می شود.آنها همچنین می توانند ناقل بیماری ها و انگل هایی باشند که برای حیوانات خانگی و انسان خطرناک است (به عنوان مثال، کرم نواری) و این دلیل اصلی است که شما باید تمام تلاش خود را برای خلاص شدن از شر کنه های خاک در باغ انجام دهید.

چگونه کنه های خاک را از بین ببریم؟

برای درک نحوه برخورد صحیح با آنها، باید دلیل ظهور این آفات را در باغ خود بدانید.آنها در خاک بیش از حد مرطوب، پوشیده از برگ های افتاده یا در قسمت های پوسیده گیاه ظاهر می شوند.اغلب آنها ترجیح می دهند گل های پیازدار را بخورند، اما ممکن است گیاهان دیگر مانند نهال آلبالو را نیز بخورند.اگر مطمئن هستید که کنه های خاک در باغ خود دارید، این مراحل را برای از بین بردن آنها دنبال کنید.

  • از شر منبع غذا و آب خلاص شوید

برگ های افتاده را از زمین جدا کنید و هر گیاه را در منطقه خود به دقت بررسی کنید.اگر پیاز یا ریشه های پوسیده پیدا کردید، فورا آنها را از بین ببرید.خلاص شدن از شر توده کمپوست نیز توصیه می شود ،زیرا به عنوان محل پرورش آفات عمل می کند.این یک واقعیت شناخته شده است که کنه ها در صورت تمام شدن غذا در منطقه ای که در آن زندگی می کنند، به مکان دیگری می روند.

همچنین مراقب تنظیم سیستم آبیاری خود باشید.مطمئن شوید که زمین خیلی مرطوب نباشد.در صورت لزوم سیستم زهکشی را تمیز یا بهبود دهید.آب نباید برای مدت طولانی روی یک سطح بماند، زیرا می تواند حتی باعث بازگشت حشرات دفع شده شود.

چگونه کنه های خاک را از بین ببریم؟

  • حشره کش ها

نه تنها محدود کردن دسترسی به غذا و آب ،بلکه استفاده از حشره‌کش‌های باکیفیت نیز مهم است.این محصولات مدتهاست در کنترل آفات موثر بوده اند.برخی از این عوامل، بزرگسالان را می کشند، در حالی که برخی دیگر روند تولید مثل آنها را مختل می کنند و به تدریج جمعیت حشرات را کاهش می دهند.درست است، شما باید بسیار مراقب آنها باشید و به یاد داشته باشید هنگام دست زدن از دستکش، عینک و ماسک تنفسی استفاده کنید.شما همچنین می توانید با استفاده از روش های خانگی و طبیعی ، بدون استفاده از مواد شیمیایی، با کنه های خاک در باغ خود مبارزه کنید.

  • اسپری سیر

سیر در دفع بسیاری از آفات بسیار عالی است.برای تهیه اسپری از چهار حبه سیر تازه و یک گالن آب استفاده کنید.مخلوط را به مدت سه تا چهار روز بگذارید تا دم بکشد.محصول ایجاد شده باید با کمی آب تمیز رقیق شود و روی خاک و ریشه گیاه اعمال شود.

  • اسپری دارچین

برای چهار فنجان آب، باید یک قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده مصرف کنید.مخلوط را درست کنید و بگذارید کمی دم بکشد.با این مخلوط می توانید ریشه درختان و گیاهان را آبیاری و اسپری کنید.

پیشگیری از کنه های خاک

حتی پس از خلاص شدن از شر آفات، همچنان منطقه خود را تمیز و مرتب نگه دارید تا از ظهور مجدد آنها جلوگیری کنید.برگ های افتاده را به موقع جدا کنید و گیاهان مرده را دور بریزید.رطوبت خاک را کنترل کنید و از آب راکد خودداری کنید.

هنگام کاشت گیاهان جدید مانند نهال پسته مراقب باشید: ریشه ها و پیازها را به دقت بررسی کنید تا از ورود انگل های جدید به باغ خود جلوگیری کنید.موارد آلوده باید از گیاهان سالم جدا شوند.اگر به نظرتان می رسد که هنوز می توان آنها را نجات داد، ریشه ها را با حشره کش بشویید و برای مدتی در قرنطینه نگه دارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *